Przedszkole Nr 33 „Staromiejskie”

Przedszkole Nr 33 „Staromiejskie”, ul: Łąkowa 2a, 50-036 Wrocław , Tel: 71 798-67-84

SŁONECZKA

 

SŁONECZKA 2020/2021

Zadania na tydzień 12-18.04.2021

 

W świecie teatru.

1. Dowolne zabawy i utrwalanki :

https://eduzabawy.com/karty_pracy/dyktando-graficzne/jedzenie/

https://eduzabawy.com/nauka-pisania/alfabet/litera-z1/plansza-edukacyjna-litera-z-z-kierunkiem-pisania-3/

https://eduzabawy.com/nauka-pisania/alfabet/litera-j/plansza-edukacyjna-litera-j-z-kierunkiem-pisania/

https://eduzabawy.com/nauka-pisania/alfabet/litera-z1/pisanie-po-sladzie/

https://eduzabawy.com/nauka-pisania/alfabet/litera-j/pisanie-po-sladzie/

https://eduzabawy.com/nauka-pisania/alfabet/litera-f/pisanie-po-sladzie/

 

2. Wprowadzenie litery H, h  - małej, wielkiej, drukowanej i pisanej. 

 

  •  Oglądanie hulajnogi.   Dzięki czemu hulajnoga się porusza?  Od czego zależy szybkość jej poruszania się? −Dlaczego ma taką nazwę?  Czym jeszcze możemy poruszać się po podwórku?
  •  Analiza i synteza słuchowa słowa hulajnoga. Dzielenie słowa hulajnoga na sylaby i na głoski. − Co słyszycie na początku słowa hulajnoga? 
  • Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską h (hak, hamak, homar...), mających ją w środku (echo, rachunek, marchewka...) oraz na końcu (dach, groch, pech...). 
  • Z ilu głosek składa się słowo hulajnoga? 
  • Budowanie schematu słowa hulajnoga.
  • Określanie rodzaju głoski h.  Wypowiadanie głoski h długo: hhhyyyy... Wypowiadanie głoski h krótko: h, h, h, h, h... Co możecie powiedzieć o tej głosce? (Jest to spółgłoska).. Podkreślamy ja na kolor niebieski.
  • Podawanie imion rozpoczynających się głoską h (Hania, Hela, Heniek, Hubert...). 
  • Analiza i synteza słuchowa imienia Hubert. Dzielenie imienia na sylaby, na głoski.  
  • Pokaz litery h: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Wyjaśniamy, że głosce h odpowiadają zapisy – litera h i litera ch ( czyli, że słyszymy jednakowo, a czasem piszemy inaczej).
  • Umieszczenie poznanych liter: h, H, a, o, u, b, r, t, g, n, l, j, e pod modelami słów hulajnoga, Hubert.
  • Czytanie wyrazów hulajnoga, Hubert. Utrwalanie litery h.
  • Wyszukiwanie liter h, H wśród rozsypanych liter.
  • Czytanie zdań i wyrazów w kartach pracy - zadania od strony 14 do 23 dzieci starsze.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_zplusem_6latek_karty_pracy_cz4/mobile/index.html#p=17

https://eduzabawy.com/nauka-pisania/alfabet/litera-h/plansza-edukacyjna-litera-h-z-kierunkiem-pisania/

https://eduzabawy.com/nauka-pisania/alfabet/litera-h/pisanie-po-sladzie/

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/cw_w_pisaniu_2020/mobile/index.html#p=26

Dzieci młodsze strony 32-33, 40-41 poproszę: 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=44

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/odkrywam_siebie_litery_liczby_podstawowy/mobile/index.html#p=47

 

2. Omówienie ilustracji, wzbogacanie słownictwa:

 https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=62

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_zplusem_6latek_ksiazka/mobile/index.html#p=75

 

3. Słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego pt."Bardzo ważna rola":

    Starszaki coraz częściej myślały o szkole. Powoli wyrastały z przedszkola, tak jak się wyrasta z przyciasnych butów czy kusego ubranka. Wyobrażały sobie, jak będzie w nowym miejscu. – Jesteśmy już prawie uczniami – powiedziała Zosia. – Zanim pożegnamy przedszkole, może warto pokazać młodszym kolegom, czego nauczyliśmy się tutaj. I starszaki w porozumieniu z panią postanowiły przygotować teatrzyk. Dzieci przez wiele dni uczyły się swoich ról. Recytowały wierszyki, śpiewały piosenki i tańczyły różne tańce. Po kilku próbach starszaki znały swoje role na pamięć. Na scenie czuły się pewnie, jak prawdziwi aktorzy. Prawie wcale nie zapominały, co mają powiedzieć, i rzadko się myliły. Pomagały paniom z przedszkola w przygotowaniu kolorowych dekoracji i kostiumów. – Będzie teatrzyk w przedszkolu – powiedziała Zosia przy kolacji. – Teatrzyk? – zainteresował się braciszek Zosi. Misiek był w najmłodszej grupie tego samego przedszkola. Był bardzo dumny ze swej starszej siostry. Ona wszystko wiedziała, wszystko umiała i pomagała Miśkowi we wszystkim. – Taki teatrzyk z kukiełkami? – spytał Misiek. – Nie, bez kukiełek. Sami będziemy grali. Same starszaki! – Ty, Zosiu, też? – O tak! Będę grała Bardzo Ważną Rolę! Nadszedł dzień uroczysty, niecierpliwie wyczekiwany w przedszkolu. W dużej sali przedszkolnej kurtyna zasłaniała scenę. Przed zasłoną stanęły rzędy krzesełek dla widzów. Wszystkie grupy przedszkolne z wyjątkiem starszaków zasiadły na widowni. Wszystkie starszaki zniknęły w szatni, która zmieniła się w teatralną garderobę. Starszaki przebierały się w kostiumy specjalnie przygotowane dla aktorów przedstawienia. Rozległ się gong i kurtyna odsłoniła scenę z kolorowymi dekoracjami. Rosła tam piękna, rozłożysta jabłoń. Za jabłonią było pole i łąka, a za łąką las. Między łąką a lasem płynęła rzeka. A w tej rzece pluskały się ryby. Między sceną a widownią stał duży zegar. Z tarczą podzieloną na cztery części i jedną wskazówką. Nie pokazywał godzin, ale pory roku. Każda pora roku była w innym kolorze. Zima – biała, wiosna – zielona, lato – złote, jesień – brązowa. Na scenę wbiegły starszaki i zaśpiewały piosenkę o porach roku. Bim! – zegar zadzwonił jeden raz. Wskazówka pokazała białe pole z napisem ZIMA. Rozległ się szum wiatru i sypnął śnieg. Na scenie zrobiło się biało. Gałązki jabłoni pokryły się szronem. Jabłonka trzęsła się z zimna i miała bardzo smutną minę. Po chwili, przykryta kołderką śniegu, zasnęła na stojąco.Na scenę wbiegły dzieci przebrane za leśne zwierzęta. Były tam sarenki, jelonki, zajączki i ptaki zimujące. Takie, co nie odleciały do ciepłych krajów. Bardzo smutne, zmarznięte i głodne zwierzęta drżały z zimna. Szukały pożywienia pod śniegiem. Na scenę wbiegły dzieci w zimowych ubrankach i chłopiec przebrany za leśniczego. Dzieci sypały smakołyki dla ptaków do karmnika i wieszały słoninkę na gałęziach jabłonki. Leśniczy wykładał siano, marchew i kapustę dla czworonożnych mieszkańców lasu. Głodne zwierzęta najadły się do syta i zatańczyły z radości. Misiek wpatruje się w scenę. Gdzie Zosia? Nigdzie jej nie ma. Jak to, przecież Zosia miała grać Bardzo Ważną Rolę! Bim-bam! – zegar zadzwonił dwa razy. Wskazówka pokazała zielone pole z napisem WIOSNA. Zaczął padać deszcz. Śnieg na polach roztopił się. Wyparował szron z gałęzi jabłoni. Zazieleniły się pola, łąki i drzewa w lesie. Jabłonka obudziła się i uśmiechnęła radośnie. Jej gałązki pokryły się białymi kwiatami i młodymi listkami. Wokół drzewa tańczyły dzieci przebrane za pszczoły i motyle. Z ciepłych krajów przyleciały jaskółki, żurawie i bociany. Misiek obserwuje scenę. Coraz bardziej się niepokoi. Gdzie Zosia? Nigdzie jej nie ma! Jak to? Przecież Zosia miała grać Bardzo Ważną Rolę! Bim-bam-bom! – zegar zadzwonił trzy razy. Wskazówka przesunęła się na złote pole z napisem LATO. Słońce świeciło coraz mocniej. Zieleń na polach i łąkach zastąpiły żółto-złote kolory dojrzewającego zboża i żółknących traw. Jabłonka miała bardzo zadowoloną minę. Pod przekwitającymi kwiatami pojawiły się zawiązki owoców. Szybko rosły jak nadmuchiwane baloniki. Zmieniały się w zielone jabłka. Po minie jabłonki widać było, że jest jej ciężko. Ciężar rosnących owoców przygina ręce – gałęzie jabłonki – do ziemi. Misiek wypatruje Zosi na scenie. Zbiera mu się na płacz. Gdzie Zosia? Nigdzie jej nie ma! A przecież Zosia miała grać Bardzo Ważną Rolę!40 Bim-bam-bom-bum! – zegar zadzwonił cztery razy. Wskazówka pokazała brązowe pole z napisem JESIEŃ. Zachmurzyło się. Las przybrał jesienną szatę z liści żółtych, czerwonych i brązowych. Powiał jesienny wiatr. Dzieci przebrane za kolorowe liście zatańczyły na scenie. Wiatr strąca dojrzałe, czerwone owoce z jabłoni. Im więcej owoców ląduje na ziemi, tym większa ulga maluje się na twarzy drzewa. Gdy spada ostatnie jabłko, jabłonka unosi ręce – gałęzie – do góry i tańczy radośnie. Dookoła niej tańczą pszczoły, motyle, ptaki i leśne czworonogi. Na scenę wchodzą dzieci z koszykami i, śpiewając, zbierają jabłka. Wieje w polu psotny wiatr i jabłonką trzęsie, a z jabłoni jabłek grad szur, szur przez gałęzie! Starszaki z koszykami pełnymi jabłek schodzą ze sceny. Idą między widzów. Rozdają dzieciom dojrzałe, słodkie owoce. Jabłko, co czerwienią lśni, do przedszkola niosę. Jeśli zechcesz, oddam ci, weź jabłuszko, proszę! Stojące na scenie drzewo jabłoni macha gałęziastą ręką do Miśka. – Zosia! – woła uradowany chłopiec i biegnie do siostry. Wbiega na scenę i rzuca się w objęcia dziewczynki. – Nie poznałem cię, bo się przemieniłaś w jabłonkę! A przecież cały czas patrzyłem na ciebie, Zosiu! Nie mogę uwierzyć, że to ty! – A Zosia na to: – Mówiłam, Michałku, że gram w przedstawieniu Bardzo Ważną Rolę!

4. Rozmowa na temat opowiadania.

− Co postanowiły starszaki?

− Jaką rolę miała grać Zosia, siostra Michała?

− O czym było przedstawienie?

− Czy Michał rozpoznał na scenie swoją siostrę?

− Co grała Zosia?

Ilustracja do opowiadania wg uznania dziecka. 

 

5. Piosenka nr 9 "Paluszkowy teatrzyk" ;)

https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-kolorowystart#ks6

 

6. Tablica i filmik nr 24. 

/fileget/nowe-przygody-olka-i-ady-tablice-multimedialne-filmy-sluchowiska-3.rar

7. Zapraszamy do konkursu 

 

/fileget/regulamin-konkursu-broadway-w-przedszkolu.pdf

 

8. Zajęcia logopedyczne 

/fileget/zajecia-logopedyczne-2-6-latki.docx

 

 

Zadania na tydzień 6 -11.04.2021:

 

Dbamy o ziemię. 

 

1. Wprowadzenie litery ż – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

 Oglądanie zdjęcia żab (internet lub książki). Słuchanie ciekawostek na ich temat. Żaby to rodzina płazów bezogonowych. W Polsce spotykamy: żaby jeziorkowe, żaby wodne, żaby śmieszki, żaby moczarowe, żaby dalmatyńskie, żaby trawne. Mają długi język, którym łowią pożywienie. Charakterystycznym elementem ich budowy są też wydłużone tylne kończyny przystosowane do wykonywania skoków. Lubią wygrzewać się na słońcu, częściowo zanurzone w wodzie lub będąc na słonecznym brzegu. Gdy jest im gorąco – kąpią się. Jedzą owady (osy, muchy, mrówki...), pająki, małe ryby, ślimaki... Chętnie jedzą je jeże, dużo mniej chętnie – bociany (w czasie karmienia młodych zdarza im się łapać żaby).

 Analiza i synteza słuchowa słowa ŻABA: 

  • Dzielenie słowa żaba na sylaby i na głoski,
  • Co słyszycie na początku słowa żaba? 
  • Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską ż (żyrafa, żurek, żyrandol...), mających ją w środku (kożuch, mrożonki, bażant...). (Występująca na końcu słów głoska ż brzmi często jak głoska sz),
  • Z ilu głosek składa się słowo żaba? 
  • Budowanie schematu słowa żaba,
  • Określanie rodzaju głoski ż,
  • Wypowiadanie głoski ż długo: żżżyyyy...  Wypowiadanie głoski ż krótko: ż, ż, ż, ż, ż...
  • Co możecie powiedzieć o tej głosce? (Jest to spółgłoska i oznaczamy ją na niebiesko), 
  • Budowanie modelu słowa żaba (sp,ółgłoski na niebiesko, samogłoski na czerwono),
  • Podawanie przykładów imion rozpoczynających się głoską ż (Żaneta, Żelisław...),
  • Analiza i synteza słuchowa imienia Żaneta. Dzielenie imienia na sylaby, na głoski; 
  • Karty pracy dla dzieci starszych od strony 4 - 10 poproszę.
  • Karty pracy dla dzieci młodszych od strony 12-21 poproszę. 890623_NP_OLKA_I_ADY_KP_6_lat_cz4 (mac.pl).

890076_Kolorowy_Start_K_P_cz-4_6-latek (mac.pl)

881923_OS STT LITERY i LICZBY poziom zaawansowany_B+_ (mac.pl)

2. Cykl rozwojowy żaby ;), omówienie planszy str. 80.

881935_OS TABLICE 5-latek 2020 srodek (mac.pl)

3. Piosenki.

Piosenki - Kolorowy Start / Kolorowy Start z plusem (mac.pl)

4. Dodatkowe zadania.

/fileget/06-04-09-04-2021r.pdf

5. Zabawy logopedyczne.

/fileget/zajecia-logopedyczne-6-latki.docx

6. Język francuski

/fileget/sloneczka-j-francuski-6-9-iv-2021.pdf

 

Zadania na tydzień 29.03.2021 -02.04.2021 :

 

Wielkanoc.

 

1. Słuchanie ciekawostek na temat Wielkanocy.

 

• Wielkanoc nazywana jest Świętem Zmartwychwstania Pańskiego. Chrześcijanie obchodzą ją na pamiątkę zmartwychwstania Chrystusa. Wierzą, że ofiarował swoje życie, żeby odkupić winy ludzi.

• Zwierzęciem ofiarnym przez wiele, wiele lat był baranek, dlatego został on symbolem ofiary Chrystusa.

• Jajka z czasem zaczęto święcić, traktując je jako symbol rodzącego się życia.

• Zające traktowano jako symbol płodności, dostatku i wierzono, że to zając przynosi świąteczne jajka.

• Ważnym symbolem zbliżających się świąt jest Niedziela Palmowa, podczas której święcone są palmy. To nawiązanie do witania Chrystusa wjeżdżającego do Jerozolimy.

• Ważnym symbolem Wielkanocy są pisanki. Tradycja malowania jajek jest znana od starożytności. Do farbowania jaj używano: łupinek cebuli, wstążek owsa, szpinaku, kory drzew. W niektórych regionach Polski wydrapywano wzory na pomalowanych skorupkach lub oklejano jajka sitowiem, wycinankami z papieru, tkaniną…

Piosenki : 

/fileget/pisanki-wesolo-smieja-sie.wma

/fileget/10-pisanki.wma

 

2. Wprowadzenie litery j – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

  • Oglądanie zdjęć różnych jajek (przepiórczych, kurzych, gęsich, strusich). Porówónywanie ich wyglądu. - internet.
  • Zapoznanie z budową jajka. Rozbijanie jajka – rozdzielanie go. Dzieci oglądają żółtko i białko, nazywają je.
  • Wymienianie potraw sporządzanych z jajek.
  • Podawanie nazw zwierząt, które wykluły się z jajek (ptaki, węże, krokodyle, dinozaury...).
  • Analiza i synteza słuchowa słowa jajko. Dzielenie słowa jajko na sylaby. Dzielenie słowa jajko na głoski.
  • − Co słyszycie na początku słowa jajko? 
  • Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską j (jeleń, jagody, jogurt...), mających ją w środku (kajak, fajka, bajka...) oraz na końcu (kraj, maj, klej...). 
  • Wypowiadanie głoski j długo: jjjjyyy...
  • Wypowiadanie głoski j krótko: j, j, j, j, j... − Co możecie powiedzieć o tej głosce? (Jest to spółgłoska). 
  • Podawanie imion rozpoczynających się głoską j (Jola, Janek). 

 

3. Proszę o zrobienie wszystkich zadań związanych z literką J, j w częsci 3 kart pracy.  Dzieci młodsze część 3 od str. 72 do końca.(fioletowe) 

 

4. Kolorowanki - utrwalanki ;) 

/fileget/r4a21616caff0eca49f8510331b4db56a.jpg

/fileget/r0558f8d3c72b9cb0bf9ecb71dea6da37.jpg

/fileget/materialy-do-pobrania-131.png

 

5. Dla Wszystkich chętnych 

 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=1

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/odkrywam_siebie_litery_liczby_zaawansowany/mobile/index.html#p=1

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/cw_w_pisaniu_2020/mobile/index.html#p=1

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=74

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_zplusem_6latek_karty_pracy_cz3/mobile/index.html#p=74

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/me-kp-4/mobile/index.html#p=67

 

6. Poniżej znajdziecie Państwo jeszcze dodatkowe propozycje zadań o tematyce  Wielkanocnej oraz  ćwiczenia utrwalające  litery F i J.

/fileget/sloneczka-29-02-iv-2021r.pdf

 

7. Język francuski

/fileget/jezyk-francuski-marzec-sloneczka.pdf

 

"MÓJ PRZYJACIEL PLASTUŚ" - konkurs plastyczny w ramch projektu MAGICZNA MOC BAJEK

Temat pracy:

Przedmiotem konkursu jest zilustrowanie jednej z przygód Plastusia w oparciu o książkę Marii Kownackiej "Plastusiowy pamiętnik"

Warunki uczestnictwa:

  • Wykonanie pracy plastycznej w nawiązaniu do tematu
  • Format pracy: A4
  • Technika: dowolna, płaska z wyjątkiem materiałów sypkich i plasteliny
  • Z jednej placówki można wysłać jedynie 2 prace
  • Na konkurs przyjmowane są prace wyłącznie indywidualne
  • Złożenie prac jest równoznaczne z przekazaniem praw autroskich do nich na rzecz Organizatora. Prace będą publikowane w internecie(na stronie internetowej oraz fanpagu Organizatora na Facebooku) oraz prezentowane na stacjonarnej wystawie

/fileget/konkurs-plastyczny.jpg

 

 

KONKURS PLASTYCZNY KONKURS PLASTYCZNY WROCŁAW – MIASTO MOSTÓW EDYCJA III

Kunkurs dla chętnych - prace powinny być ambitne czyli np. wyklejanki z różnych materiałow, np.; Proszę przeczytać dziecku jakąś legendę o Wrocławiu i zrobić z nim  piękną pracę plastyczną. To forma indywidualnej pracy z dzieckim:). Pracę dostarczycie Państwo do przedszkola jak grupa zostanie otwara. 

 

Serdecznie wszystkich zapraszamy do wzięcia udziału w międzyprzedszkolnym konkursie plastycznym pt.: "WROCŁAW –MIASTO MOSTÓW EDYCJA III

CELE KONKURSU:

1. Kształtowanie poczucia więzi z najbliższym środowiskiem

2. Poznanie ciekawych miejsc we Wrocławiu

3. Doskonalenie w posługiwaniu się różnymi technikami plastycznymi 4. Rozbudzanie twórczej inwencji dziecka i jego kreatywności

ADRESACI KONKURSU: Dzieci w wieku przedszkolnym wraz z zerówkami szkolnymi.

REGULAMIN KONKURSU:

1. Technika i format dowolny.

2. Podpisaną przez rodzica zgodę (druk w załączeniu) na udostępnianie danych osobowych podczas ekspozycji prac, prosimy o przyklejenie z tyłu pracy.

5. Udział w konkursie jest jednoznaczny z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych uczestników i opiekunów. Prace zostają do dyspozycji organizatorów, którzy roszczą sobie prawo do ewentualnej publikacji prac.

 

 

 

 

Zadania na tydzień 15.02.2021 -19.02.2021 :

 

20. Wyprawa w kosmos :)

Poniżej kilka kart pracy o kosmicznej tematyce:

/fileget/kosmos.odt

/fileget/kpp-6-4b.pdf

/fileget/10-roznic-kosmos.pdf

/fileget/superkid-przedszkolak-1-07.pdf

/fileget/wycinanki-rakieta-1a.pdf

/fileget/uzupelnij-obrazek-47bc.pdf

/fileget/znajdz-wszystkie-25kol.pdf

19. Zabawa Co jest w tym kolorze?

 Podajemy nazwy kolorów, a dziecko podaje nazwy przedmiotów, roślin, zwierząt będących w tym kolorze. Np.  zielony – żaba, kapusta, młode liście…  czerwony – pomidor, róża…  niebieski – woda, niebo, oczy… 

  Układanie porównań do nazw kolorów. Rozpoczynamy porównania, a dzieci je kończą. Np.  niebieski jak… (niezapominajka)  żółty jak… (słońce) 

   Wypowiadanie się dzieci na temat: Co by było, gdyby na Ziemi wszystko było różowe? Zabawa ustna. 

18. Utrwalanie cyfr dla Wszystkich: 

/fileget/8-i-9-1.odt

17. Zadania w kartach pracy str. 42-43,  48-49 (dzieci starsze).

16. Zajęcia twórcze Podróż na Planetę Spokoju. Opowiadamy historyjkę, a dzieci wykonują określone ruchy.

   Udajemy się dzisiaj w daleką podróż, na tajemniczą planetę. Wsiadamy do rakiety,  rakieta startuje. Dolecieliśmy na Planetę Radości, żeby uzupełnić paliwo. Wysiadamy i obserwujemy tutejszych mieszkańców. Radośni i uśmiechnięci, cieszą się cały czas. Podbiegają do was, ściskają, podskakują z radości, obejmują was i tańczą z wami, śmiejąc się radośnie. Udziela się wam ta radość, zachowujecie się tak samo jak mieszkańcy tej radosnej planety – cieszycie się, łączycie w grupy i radośnie tańczycie, śmiejąc się głośno. 60 Zatankowaliśmy i lecimy dalej. Śmiechem żegnacie mieszkańców Planety Radości. Startujemy. Następny postój to Planeta Wściekłości.Powoli wysiadamy i widzimy zdenerwowanych mieszkańców, krzyczących na siebie, tupiących ze złości, zaciskających nerwowo pięści. Krzyczą na was, wygrażają. Wy zaczynacie robić tak samo, udziela się wam atmosfera tej planety – biegacie nerwowo, krzyczycie, machacie rękami, przedrzeźniacie się wzajemnie, tupiecie nogami. No, nareszcie koniec postoju. Żegnacie mieszkańców Planety Wściekłości krzykiem, odgrażaniem się, machaniem pięścią. Startujemy. Dolecieliśmy. Przed nami Planeta Spokoju. Wysiadamy i widzimy uśmiechniętych mieszkańców planety, poruszających się łagodnie, spokojnie, delikatnie głaskających się nawzajem, prowadzących się za ręce lub siedzących obok siebie. Udziela się wam ta atmosfera, zaczynacie się zachowywać tak jak oni – jest wam przyjemnie, czujecie się uspokojeni, zadowoleni, chodzicie uśmiechnięci, obejmujecie się wzajemnie, witacie ze wszystkimi ;).

Na koniec  pytamy: − Na której planecie czuliście się najlepiej?  Dziecko wykonuje prace plastyczną:  "Jestem na niebieskiej (czerwonej, zielonej…) planecie.."

 

15. Utrwalanie liter - dla Wszystkich dzieci: 

/fileget/kol-karta-z.pdf

/fileget/kol-karta-u.pdf

/fileget/kol-karta-p.pdf

 /fileget/elementarz-litera-u.pdf 

 /fileget/elementarz-litera-z.pdf

 /fileget/elementarz-litera-p.pdf

14. Wykonanie cyfr do dotykania. Przygotowujemy kilka zestawów kartoników z cyframi (10 cm na 7 cm lub innych ;) ). Dzieci smarują każdą cyfrę klejem w płynie, kładą na niej kuleczki z bibuły lub inny materiał i mocno dociskają. Po otrzymaniu cyfr do dotykania dzieci przystępują do zabawy, próbujemy rozpoznać cyfrę za pomocą dotyku, z zawiązanymi oczami. Dzieci bawią się w parach np z rodzicem.

13. Zabawy przy piosence Kosmiczny sen - Ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne. Dzieci maszerują w rytm muzyki, klaśnieciem lub intrumentem np. kołatą wyznaczamy w piosence dziecku momenty, w którym wykonuje podskoki. 

12. Oglądanie Księżyca w różnych fazach (internet)  Słuchanie ciekawostek na jego temat. Księżyc znajduje się najbliżej Ziemi, bliżej niż cokolwiek innego w kosmosie – ponad 100 razy bliżej niż najbliższa Ziemi planeta Wenus.  Na Księżycu, oprócz wysokich gór o łagodnych, zaokrąglonych zboczach, znajdują się liczne kratery powstałe na skutek uderzeń dużych meteorytów, które nadleciały z kosmosu.  Księżyc wiekowo jest rówieśnikiem Ziemi.  W latach 1969–1972 odbyło się sześć wypraw na powierzchnię Księżyca.  Nie tylko Ziemia przyciąga Księżyc, jest także odwrotnie. Odbiciem tego są pływy, powodujące zmiany poziomu wód oceanicznych. Gdy woda w oceanie opada, mówimy, że jest odpływ, a gdy podnosi się, mamy przypływ. 

/fileget/nowe-przygody-olka-i-ady-tablice-multimedialne-filmy-sluchowiska-2.rar

 

J. Francuski /fileget/jezyk-francuski-sloneczka.pdf

11 .Rysowanie ufoludka według opisu z rymowanki. Powtarzamy rymowankę kilkakrotnie, a dzieci rysują ufoludka.

Jestem ufoludek malutki, cały jestem zieleniutki. 

Mam trzy ręce, cztery nogi, jedno oko i dwa rogi.

Brzuszek wzdęty jak balonik i kopytka jak u koni. 

Usta w kształcie są serduszka i malutkie mam dwa uszka.

10. Wprowadzenie litery u, U  – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Poszukiwanie wyrazów z literką u - na początku wyrazu, w środku i na końcu - pomysły dzieci. Zadania w kartach pracy str. 44 -  47 (dzieci starsze), oglądanie ilustracji i opowiadanie o niej, próba czytania tekstu przez dziecko - oczywiście, w tekście podkreślanie litery U kolorem czrwonym ( bo U jest samogłoską), dlaczego U jest samogłoską? ( Dziecko powinno już umieć Państwu powiedzieć ). W przedszkolu powtórzymy jeszcze raz tę literkę, żeby ustalić jej poprawny zapis. (Skakanie stronami po książsce jest również zadaniem celowym).

Dzieci młodsze np.: https://eduzabawy.com/karty_pracy/szlaczki2/kosmos

/fileget/kol-wg-sylab-pbd3-ml-1.pdf

/fileget/licze-pary-kartka-9-10.pdf

9. Oglądanie zdjęć kosmosu – Słońca, planet Układu Słonecznego (internet).

a) Ćwiczenia poranne – zestaw XXI (według M. Markowskiej). Ćwiczenia z piłkami. Dzieci biegają lub podskakują trzymając piłki pod prawymi pachami. Na sygnał (np. klaśnięcie) zatrzymują się i umieszczają piłki pod lewymi pachami, a potem kontynuują bieg. Dzieci stoją, stopy mają złączone, wykonują skłon tułowia w przód i toczą piłki dookoła swoich stóp w prawą stronę, a na sygnał – w lewą stronę.  Odbijają piłki oburącz o podłogę i naśladują odbicia piłki, wykonując podskoki obunóż. W siadzie prostym toczą piłki po nogach w stronę stóp i z powrotem do pozycji wyjściowej.  W siadzie skrzyżnym wykonują skręt tułowia w prawo i kładą piłki za plecami, wracają do pozycji wyjściowej, wykonują skręt tułowia w lewo i podnoszą piłki.

https://www.youtube.com/watch?v=JdcGTOAAuKg

 

8. Słuchanie opowiadania:

 Dawno, dawno temu... (a może nie tak bardzo dawno) stały sobie drewniane chałupy z dachami krytymi strzechą. Obok domów były obory, stajnie, chlewiki i kurniki. A dalej stodoły, w których gospodarze trzymali siano (i nie tylko). Kury cieszyły się umiarkowaną wolnością. Miały swój drewniany kurnik z grzędami, chodziły, gdzie chciały, i jadły, co chciały: tu ziarenko, tam wygrzebały robaczka. A dobra gospodyni jeszcze podsypywała im ziarna, żeby nie chodziły głodne. Jajka, które znosiły, dziś nazwalibyśmy ekologicznymi, z wolnego wybiegu. Kury rozgrzebywały pazurkami ziemię w poszukiwaniu jedzenia, kąpały się w piasku, bo kury – w przeciwieństwie do gęsi i kaczek – nie lubią kąpać się w wodzie. Rządy nad niewielką kurzą społecznością sprawował kogut, który codziennie przed świtem piał głośno, zapowiadając nadchodzący dzień. Można by orzec, że kurom działo się o wiele lepiej niż dzisiaj, gdy stłoczone na fermach kurzych zajmują się tylko jedzeniem karmy, przybieraniem na wadze i znoszeniem jajek. Kury pozostawione sobie samym z wielkim zaangażowaniem ustalały, która jest ważniejsza. Oczywiście nad wszystkimi kurami był kogut, potem kura, którą dziobał tylko kogut, za to ona dziobała wszystkie kury z kurnika, z wyjątkiem siebie samej oczywiście. Druga w kolejności kura była dziobana przez koguta i pierwszą kurę, za to ona dziobała wszystkie pozostałe... i tak dalej, i tak dalej, aż do najsłabszej, najbardziej zabiedzonej i zastraszonej kury, która nikogo nie dziobała, a sama była dziobana przez wszystkie. Pewnego dnia, gdy kury zajęte były tym, co zwykle, czyli wyszukiwaniem czegoś do zjedzenia, nad kurnikiem zagwizdało, zaświstało... Między kurami przeleciał i wbił się w ziemię przedziwny obiekt. Spłoszone kury rozbiegły się po podwórku, zanosząc się gdakaniem, kogut zapiał przeraźliwie i – ochłonąwszy – rzucił się ze szponami i dziobem na to coś, co wyglądało jak talerz, ale nie zwykły, tylko ogromny, z którego mogłyby jadać olbrzymy. Tajemniczy obiekt był mocno rozgrzany, świecił światłami i kręcił się jak grający bąk albo karuzela w lunaparku. – Co, co, co to jest? – zdziwił się kogut. – To, to, to, takie to, nie wiem co! – Co, co, jak? To, to, tak? – gdakały kury. Po jakimś czasie kury oswoiły się z obecnością latającego talerza przed kurnikiem. Na tyle, że jedna po drugiej podchodziły do UFO i dziobały w skorupę kosmicznego pojazdu. – Dziob, dziob, tok, tok! Nagle odskoczyły, bo talerz wydał metaliczny dźwięk i otworzył się niczym muszla ogromnego małża. – Co, to, tak? Kto, to, tak? – zagdakały kury. Zbliżyły się, zerkając, czy aby w talerzu nie ma czegoś do jedzenia. Pojazd UFO kojarzył im się z wielką miską, z której gospodyni sypała ziarno kurom. Ale w latającym talerzu nie było ziarna. Byli tam za to niezwykli osobnicy w pierzastych kombinezonach, w kaskach z dziobami, a na dodatek nie byli wcale więksi od kur i bardzo do nich podobni. Były to ufoludki, które przeleciały szmat kosmosu w poszukiwaniu obcych cywilizacji. Gdy zauważyły ślady działalności rozumnych istot na niebieskiej planecie, postanowiły wylądować i nawiązać kontakt. Gdy zobaczyły kury, ucieszyły się ogromnie, że przedstawiciele innej cywilizacji są do nich podobni. – Jesteśmy podobni, to łatwiej się dogadamy! – Szanowni mieszkańcy niebieskiej planety! – zaczął kapitan UFO. – Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że spotkaliśmy Was na tej uroczej planecie! – Ko, ko, ko, ko dak! 53 Elektroniczny tłumacz próbował przełożyć gdakanie kur na język kosmitów. Ale translator, choć zawierał słowniki kilku milionów języków galaktycznych, nie dał rady przetłumaczyć kurzego gdakania. – Chyba translator się popsuł. Może spróbujemy języka gestów? – I kosmici, wymachując skrzydłami i kręcąc głowami, usiłowali wyrazić, jak się cieszą z tego niezwykłego spotkania i pozdrawiają mieszkańców Ziemi. – Ko, ko dak! Ko, ko dak! – zagdakały kury. Zapewne odebrały sygnały ufoludków jako wrogie i prowokacyjne, bo hurmem rzuciły się ze szponami i dziobami na nich. – Uwaga! Stan zagrożenia! – odezwał się translator. Kosmici pod gradem ciosów szponów i dziobów kurzych wycofali się do latającego talerza, który czym prędzej zamknął się niczym muszla ogromnego małża, przytrzaskując kilka kurzych piór ze skrzydeł i ogonów. A potem zawirował jak grający bąk i, świecąc kolorowymi reflektorami, odleciał między gwiazdy, unosząc pęki kurzych piór wyrwanych ze skrzydeł i ogonów. – Próba nawiązania kontaktu nie powiodła się – zameldował kapitan kosmitów głównodowodzącemu floty UFO. – Zostaliśmy zaatakowani przez tubylców. Przerywamy misję i wracamy do bazy. A głównodowodzący zanotował, że błękitna planeta zamieszkana jest przez podobnych co prawda tubylców, ale nieprzyjaznych, wrogo nastawionych i stojących na zdecydowanie niższym szczeblu rozwoju. Następnie wykreślił niebieską planetę, Ziemię, z planów badań kosmicznych i skierował latające talerze UFO na inne, ciekawsze planety

 Rozmowa na temat opowiadania: − Kiedy ufoludki wylądowały na Ziemi? − Gdzie wylądowały? − Kogo przypominały? − Czy nawiązały kontakt z kurami? − Czym to się skończyło dla nas? Zapraszam do dowolnej pracy plastyczej dotyczącej opowiadania. 

7. Układanie wyrazów rozpoczynających się określonymi sylabami.

Dzieci odczytują sylaby: wa, we, wo, wy, wi. Dostają litery i próbują ułożyć wyrazy z podanymi sylabami. Np. wa – wada, wata, walka, warta… wo – woda, worek… wi – wilki, winda, widok, wiosna… wy – wysoko, wydmy, wyrok… To samo z literką Z, utrwalanie liter W i Z. Zabawę można zrobić ustanie. 

6. Kilka kart pracy dla Wszystkich dzieci:

/fileget/pro-liberis-dodawanie-07-1.pdf

/fileget/labirynt-cyferkowy-3.pdf

/fileget/kpp-6-5b.pdf

/fileget/kpp-6-5a-1.pdf

/fileget/kpp-6-2a.pdf

 /fileget/kpp-1-10.pdf

5. Ćwiczenia wydłużające fazę wydechową na podstawie wiersza E. M. Skorek Nazwy miesięcy. W miejscach zaznaczonych gwiazdką dzieci na jednym wydechu powtarzają  nazwy miesięcy:

Jakie miesiące w roku mamy?

Czy wszystkie nazwy miesięcy znamy?

Komu nie sprawi trudu zadanie, niech rozpoczyna ich wyliczanie.

Powietrza dużo buzia nabiera i na wydechu nazwy wymienia: styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień.*

Jeśli za trudne było zadanie, ćwicz dalej z nami to wyliczanie: styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień.*

 

4.  Dzieci dostają po 7 patyczków (kredek,kulek ;) ) w dwóch kolorach, kartoniki z cyframi od 0 do 7, znaki + i =. Ćwiczenia w liczeniu w zakresie 7.

− Ułóżcie trójkąt z patyczków. − Ile potrzebowaliście patyczków? − Ułóżcie kwadrat z patyczków. − Ile potrzebowaliście patyczków? − Ile patyczków wam zostało? − Przy układaniu której figury zużyliście więcej patyczków? − Ułóżcie pod figurami odpowiedni zapis i go przeczytajcie

3 < 4

 Dodawanie w zakresie 7.

Zapis dodawania.  − Ułóżcie jeszcze raz z patyczków trójkąt i kwadrat. − Połóżcie pod kwadratem kartonik z cyfrą 4, a pod trójkątem – z cyfrą 3. − Policzcie, ile razem patyczków użyliście do ułożenia trójkąta i kwadratu. 3 i 4 to 7 Zapisujemy za pomocą działania matematycznego za pomocą liczb i znaków. 

Układamy  z dzieckiem z kartoników zapis z cyframi i znaków zapis: 3 + 4 = 7 i odczytuje: trzy dodać cztery równa się siedem.

Następnie dziecko układa taki sam zapis ze swoich cyfr i znaków i głośno . Jak przeczytaliśmy ten znak? − Połóżcie po lewej stronie 2 patyczki, a po prawej stronie 5 patyczków. Ułóżcie odpowiedni  znak. 

3. Zadania w kartach pracy: 

Poproszę o zrobienie w kartach pracy ("Kolorowy Start z plusem " część 3, tylko 6-latki)  stron: 50 - 53 ;) ! (Dzieci, które odebrały książęczki).

2. Ćwiczenia artykulacyjne 

 Rozmowa z ufoludkiem. Dzieci powtarzają grupy sylab: czo, cza, cze, czu, czy; co, ca, ce, cu, cy; szo, sza, sze, szu, szy; so, sz, se, su, sy; dżo, dża, dże, dżu, dży; dzo, dza, dze, dzu, dzy. Podział na sylaby i na głoski słów związanych z kosmosem: ufoludek, planety, roboty, kosmos…

1. Piosenka na ten tydzień ;)

I. Czterej kosmici przylecieli,

w moim pokoju przystanęli.

Mówią: „Dzień dobry, my przepraszamy,

ale pewnego chłopca szukamy.

Ten chłopiec wielkim jest leniuszkiem

często chowa się pod łóżkiem,

Nie słucha taty, na brata krzyczy i nie chce mamie swej pomóc w niczym”.

Ref.: A przecież trzeba dobrym być, słodką minę mieć, bo inaczej trochę wstyd…

Być leniuszkiem? Nie! Być kłamczuszkiem?

Nie! Lepiej iść do mamy i przytulić się.

Czterej kosmici odlecieli, bo porozmawiać z kim nie mieli.

A ja czerwony jak pan buraczek pod łóżkiem leżę, ze wstydu płaczę…

A potem bardzo się zdziwiłem, bo się po prostu obudziłem.

To tylko sen był, och, wspaniale! Już nigdy zły nie będę wcale.

Ref.: A przecież trzeba…

 Rozmowa na temat piosenki. − Jak jest zbudowana piosenka? − Kto odwiedził chłopca? − Dlaczego odwiedzili go kosmici? − Czy to zdarzyło się naprawdę?

 /fileget/29-sciezka-29.wma.

 

 

Piątek 12.02.2021

 

Zadania: 

Poproszę o zrobienie w kartach pracy ("Kolorowy Start z plusem " część 3, tylko 6-latki)  stron: 34, 36-37, 40-41 póki co ;) ! (Dzieci, które odebrały książęczki). 

Dla Wszstkich Dzieci:

Ćwiczenie pamięci, nauka tekstu piosenki:

 

1. Hej, koledzy, koleżanki,

chodźmy na saneczki,

kto odważny,niech na nartach

szusuje z góreczki.

Ref.: Świat zasypał śnieg, wkoło zima biała.

Czas pobawić się śnieżkami, czas lepić bałwana!

Każde dziecko o tym wie, ma bezpiecznie bawić się! 

2. Lodowisko jest przy szkole,

tak się pięknie błyszczy.

Już dziewczynki i chłopaki. zakładają łyżwy.

Ref.: Świat zasypał śnieg...

Każde dziecko o tym wie, ma bezpiecznie bawić się! 

3. Nikt nie zmarznie dziś na mrozie,

słońce w buzie grzeje.

Dzieci bawią się radośnie,

pan bałwan się śmieje.

Ref.: Świat zasypał śnieg...

Każde dziecko o tym wie, ma bezpiecznie bawić się! 

/fileget/27-sciezka-27-1.wma

Proszę przeczytać dzieciakom wiersz T. Śliwiaka "Rozmowa śniegowych bałwanów":

Ile kura ma nóg? Sześć.

A co to jest Warszawa? Wielka wieś.

A gdzie rosną ziemniaki? Na dębie.

Kto siedzi pod stołem i szczeka? Gołębie.

Kto nam zęby leczy w klinice? Listonosz.

Gdy pożar, co strażak nakłada? Kimono.

Kto mieszkał w Smoczej Jamie? Król Jan Sobieski.

Co robi kominiarz na dachu? Hoduje pieski.

A co jest najbardziej gorzkie na świecie? Chałwa.

A kto jest najmądrzejszy? Jak to kto? – Bałwan! 

Czytamy wiersz jeszcze raz, a dzieci udzielają prawidłowych odowiedzi ;). 

 

KONKURS PLASTYCZNY KONKURS PLASTYCZNY WROCŁAW – MIASTO MOSTÓW EDYCJA III

Kunkurs dla chętnych - prace powinny być ambitne czyli np. wyklejanki z różnych materiałow, np.; Proszę przeczytać dziecku jakąś legendę o Wrocławiu i zrobić z nim  piękną pracę plastyczną. To forma indywidualnej pracy z dzieckim:). Pracę dostarczycie Państwo do przedszkola jak grupa zostanie otwara. 

 

Serdecznie wszystkich zapraszamy do wzięcia udziału w międzyprzedszkolnym konkursie plastycznym pt.: "WROCŁAW –MIASTO MOSTÓW EDYCJA III

CELE KONKURSU:

1. Kształtowanie poczucia więzi z najbliższym środowiskiem

2. Poznanie ciekawych miejsc we Wrocławiu

3. Doskonalenie w posługiwaniu się różnymi technikami plastycznymi 4. Rozbudzanie twórczej inwencji dziecka i jego kreatywności

ADRESACI KONKURSU: Dzieci w wieku przedszkolnym wraz z zerówkami szkolnymi.

REGULAMIN KONKURSU:

1. Technika i format dowolny.

2. Podpisaną przez rodzica zgodę (druk w załączeniu) na udostępnianie danych osobowych podczas ekspozycji prac, prosimy o przyklejenie z tyłu pracy.

5. Udział w konkursie jest jednoznaczny z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych uczestników i opiekunów. Prace zostają do dyspozycji organizatorów, którzy roszczą sobie prawo do ewentualnej publikacji prac.


/fileget/kpp-6-4b.pdf

ŻABKI >

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.