Ramowy rozkład dnia
Przedszkole otwarte jest od poniedziałku do piątku w godz. 6.30 – 17.00
Nasz dzień w przedszkolu
6.30 – 7.25
- Przyjmowanie dzieci do placówki
- Zabawy swobodne w sali według zainteresowań dzieci – indywidualne lub w zespołach: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, plastyczne, gry stolikowe
- Indywidualna praca z dzieckiem
- Zabawy kierowane przez nauczyciela: integrujące, rozwijające percepcję słuchową, wzrokową, ćwiczenia logopedyczne , zabawy ruchowe przy muzyce , logorytmika
7.25 – 8.00
- Ćwiczenia poranne
- Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne
- Śniadanie od godz. 8.00
8.30 – 9.00
- Czynności porządkowe, zabiegi higieniczne
9.00 – 10.45
- Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze: aktywność językowa, matematyczna, przyrodnicza, muzyczna, plastyczna, ruchowa, społeczna
- Pobyt na powietrzu: gry i zabawy ruchowe swobodne lub pod kierunkiem nauczyciela z wykorzystaniem sprzętu sportowo – rekreacyjnego, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki
- Zabawy swobodne w sali według zainteresowań dzieci – indywidualne lub w zespołach: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, plastyczne, gry stolikowe
- Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne ze specjalistami, indywidualne lub w małych grupach
- Zajęcia dodatkowe
10.45 – 11.30
- Przygotowanie do II śniadania – czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne
- II Śniadanie
11.30 – 13.00
- Odpoczynek poobiedni: drzemka (maluszki), relaksacja, słuchanie muzyki, literatury dziecięcej
- Zabawy w sali kierowane przez nauczyciela lub według własnych zainteresowań dzieci
- Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne ze specjalistami, indywidualne lub w małych grupach
- Zajęcia dodatkowe
- Pobyt na powietrzu: gry i zabawy ruchowe swobodne lub pod kierunkiem nauczyciela z wykorzystaniem sprzętu sportowo – rekreacyjnego, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki
13.00 – 13.20
- Przygotowanie do obiadu – czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne
13.20 – 13.50
- Obiad
- Czynności porządkowe, zabiegi higieniczne
13.50 – 17.00
- Zabawy swobodne w sali według zainteresowań dzieci, podejmowane z inicjatywy dzieci– indywidualne lub w zespołach: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, plastyczne, gry stolikowe
- Zabawy prowadzone pod kierunkiem nauczyciela: dydaktyczne, badawcze, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek, gry i zabawy dydaktyczne
- Praca indywidualna
- Zajęcia dodatkowe
- Porządkowanie zabawek i pomocy, rozchodzenie się dzieci