Planowany rozkład materiału.
Marzec:
Mali odkrywcy – projekt mleko.
Cele ogólne:
- rozwijanie wiedzy ogólnej,
- budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby,
- poznanie rodzajów mleka,
- rozwijanie zdolności komunikacyjnych,
- wyrażanie w rozmowie szacunku dla innych osób,
- doskonalenie orientacji przestrzennej,
- ćwiczenie umiejętności konstruowania budowli,
- dostrzeganie znaczenia hodowli zwierząt.
Tajemnice świata – projekt mleko.
Cele ogólne:
- poszerzanie wiedzy ogólnej w oparciu o opowiadanie,
- budowanie poczucia wspólnoty podczas zabaw tematycznych,
- ćwiczenie zgodnej współpracy,
- przeliczanie elementów w dostępnym zakresie,
- utrwalanie wiedzy dotyczącej mleka,
- wsłuchiwanie się w dźwięki występujące w otoczeniu,
- odczuwanie pozytywnych emocji podczas relaksacji,
- poznanie etapów przygotowania masła,
- odczuwanie satysfakcji z samodzielnego działania.
Nadchodzi wiosna.
Cele ogólne:
- dostrzeganie zmian w przyrodzie,
- rozbudzanie chęci do wyrażania empatii wobec zwierząt,
- dostrzeganie zmian w przyrodzie,
- rozbudzanie chęci do samodzielnej obserwacji natury,
- poznawanie symboli pogodowych oznaczających wiosnę,
- zapoznanie dzieci ze zjawiskami przyrodniczymi,
- określenie liczby w zbiorze,
- przyporządkowanie jeden do jednego,
- wzbogacanie wiedzy na temat ptaków (bocian),
- naśladowanie ruchem i głosem świata przyrody,
- nabywanie poczucia przyrody ze światem przyrody,
- poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju roślin.
Wiosna tuż – tuż.
Cele ogólne:
- tworzenie sytuacji sprzyjających rozwoju mowy,
- kształtowanie określonych postaw w obcowaniu z przyrodą,
- poszerzanie wiadomości na temat wiosny podczas czytania wierszy i opowiadań,
- tworzenie sytuacji sprzyjającym swobodnym wypowiedziom.
- poznanie cyklu rozwojowego motyla,
- kształtowanie pojęcia wysoko -nisko, góra – dół,
- dostrzeganie delikatności środowiska przyrodniczego,
- śpiewanie do znanych melodii,
- rozumienie potrzeby utrzymywania porządku wokół nas , nabywanie umiejętności korzystania z różnych narzędzi,
- odczuwanie przyjemnych doznań po uporządkowaniu miejsca zabawy.
Luty:
Wielka wyprawa.
Cele ogólne:
- rozróżnianie i nazywanie pojazdów,
- kształtowanie i wyrażanie swoich emocji,
- wyrażanie ekspresji w różnych formach,
- rozwijanie umiejętności językowych,
- ćwiczenie umiejętności posługiwania się przymiotnikiem,
- rozwijanie umiejętności odtwarzania rytmu i melodii głosem i ruchem.
Nasze podróże.
Cele ogólne:
- doskonalenie umiejętności językowych,
- wzbogacanie słownictwa o wyrazy związane z karnawałem,
- poznanie zawodu fryzjera oraz przedmiotów używanych w trakcie pracy,
- nabywanie odwagi i budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby,
- nazywanie dekoracji karnawałowych,
- ćwiczenia w układaniu i odtwarzaniu rytmów,
- dostrzeganie zmian charakteru muzyki, dostosowywanie ruchów tanecznych,
- pobudzanie percepcji wzrokowej i dotykowej.
Październik:
Idzie jesień poprzez świat.
Cele ogólne:
- kształtowanie pracowitości,
- poznanie kolorów jesieni,
- wyrażanie ekspresji ruchowej,
- kształtowanie prawidłowych postaw społecznych,
- kształtowanie mowy,
- rozpoznawanie jesiennych zmian w przyrodzie,
- jesienna muzyka,
- grzyby jadalne i trujące.
Jesienna przyroda.
Cele ogólne:
- rozmowy na temat pracowitości,
- zapoznanie ze zwierzętami, które robią zimowe zapasy,
- jak zwierzęta spędzają czas jesienią,
- jeże i ich zwyczaje,
- rozwijanie mowy i aparatu artykulacyjnego dziecka,
- rozwijanie umiejętności plastycznych,
- kształtowanie umiejętności wokalnych,
- wyrażanie ekspresji ruchowej.
Koszyk pani jesieni.
Cele ogólne:
- poznajemy uprzejmość,
- poznanie jesieni w sadzie i ogrodzie,
- kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych,
- kształtowanie prawidłowej wymowy,
- kształtowanie prawidłowej fazy oddechowej,
- poznawanie owocowych i warzywnych przysmaków.
Skarby jesieni.
Cele ogólne:
- kształtowanie uprzejmości w kontaktach społecznych,
- rozwijanie ekspresji muzyczno-ruchowej,
- poznawanie warzyw,
- wyrażanie ekspresji plastycznej,
- ćwiczenia aparatu artykulacyjnego,
- kształtowanie prawidłowej mowy dziecka.