Planowany rozkład materiału.

Marzec:

Mali odkrywcy – projekt mleko.

Cele ogólne:

  • rozwijanie wiedzy ogólnej, 
  • budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby,
  • poznanie rodzajów mleka,
  • rozwijanie zdolności komunikacyjnych,
  • wyrażanie w rozmowie szacunku dla innych osób,
  • doskonalenie orientacji przestrzennej,
  • ćwiczenie umiejętności konstruowania budowli, 
  • dostrzeganie znaczenia hodowli zwierząt.

Tajemnice świata – projekt mleko.

Cele ogólne:

  • poszerzanie wiedzy ogólnej w oparciu o opowiadanie,
  • budowanie poczucia wspólnoty podczas zabaw tematycznych,
  • ćwiczenie zgodnej współpracy,
  • przeliczanie elementów w dostępnym zakresie,
  • utrwalanie wiedzy dotyczącej mleka,
  • wsłuchiwanie się w dźwięki występujące w otoczeniu, 
  • odczuwanie pozytywnych emocji podczas relaksacji,
  • poznanie etapów przygotowania masła,
  • odczuwanie satysfakcji z samodzielnego działania.

Nadchodzi wiosna.

Cele ogólne:

  • dostrzeganie zmian w przyrodzie,
  • rozbudzanie chęci do wyrażania empatii wobec zwierząt,
  • dostrzeganie zmian w przyrodzie,
  • rozbudzanie chęci do samodzielnej obserwacji natury,
  • poznawanie symboli pogodowych oznaczających wiosnę,
  • zapoznanie dzieci ze zjawiskami przyrodniczymi,
  • określenie liczby w zbiorze,
  • przyporządkowanie jeden do jednego,
  • wzbogacanie wiedzy na temat ptaków (bocian),
  • naśladowanie ruchem i głosem świata przyrody,
  • nabywanie poczucia przyrody ze światem przyrody,
  • poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju roślin.

Wiosna tuż – tuż.

Cele ogólne:

  • tworzenie sytuacji sprzyjających rozwoju mowy,
  • kształtowanie określonych postaw w obcowaniu z przyrodą,
  • poszerzanie wiadomości na temat wiosny  podczas czytania wierszy i opowiadań,
  • tworzenie sytuacji sprzyjającym swobodnym wypowiedziom.
  • poznanie cyklu rozwojowego motyla,
  • kształtowanie pojęcia wysoko -nisko, góra – dół, 
  • dostrzeganie delikatności środowiska przyrodniczego,
  • śpiewanie do znanych melodii,
  • rozumienie potrzeby utrzymywania porządku wokół nas , nabywanie umiejętności korzystania z różnych narzędzi,
  • odczuwanie przyjemnych doznań po uporządkowaniu miejsca zabawy.

Luty:

Wielka wyprawa.

Cele ogólne:

  • rozróżnianie i nazywanie pojazdów,
  • kształtowanie i wyrażanie swoich emocji,
  • wyrażanie ekspresji w różnych formach,
  • rozwijanie umiejętności językowych,
  • ćwiczenie umiejętności posługiwania się przymiotnikiem,
  • rozwijanie umiejętności odtwarzania rytmu i melodii głosem i ruchem.

Nasze podróże. 

Cele ogólne:

  • doskonalenie umiejętności językowych,
  • wzbogacanie słownictwa o wyrazy związane z karnawałem,
  • poznanie zawodu fryzjera oraz przedmiotów używanych w trakcie pracy,
  • nabywanie odwagi i budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby,
  • nazywanie dekoracji karnawałowych,
  • ćwiczenia w układaniu i odtwarzaniu rytmów,
  • dostrzeganie zmian charakteru muzyki, dostosowywanie ruchów tanecznych,
  • pobudzanie percepcji wzrokowej i dotykowej.

Październik: 

​Idzie jesień poprzez świat. 

Cele ogólne:

  • kształtowanie pracowitości,
  • poznanie kolorów jesieni,
  • wyrażanie ekspresji ruchowej,
  • kształtowanie prawidłowych postaw społecznych,
  • kształtowanie mowy,
  • rozpoznawanie jesiennych zmian w przyrodzie,
  • jesienna muzyka,
  • grzyby jadalne i trujące.

Jesienna przyroda.

Cele ogólne:

  • rozmowy na temat pracowitości,
  • zapoznanie ze zwierzętami, które robią zimowe zapasy,
  • jak zwierzęta spędzają czas jesienią,
  • jeże i ich zwyczaje,
  • rozwijanie mowy i aparatu artykulacyjnego dziecka,
  • rozwijanie umiejętności plastycznych,
  • kształtowanie umiejętności wokalnych,
  • wyrażanie ekspresji ruchowej.

Koszyk pani jesieni.

Cele ogólne:

  • poznajemy uprzejmość,
  • poznanie jesieni w sadzie i ogrodzie,
  • kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych, 
  • kształtowanie prawidłowej wymowy,
  • kształtowanie prawidłowej fazy oddechowej,
  • poznawanie owocowych i warzywnych przysmaków.

Skarby jesieni.

Cele ogólne:

  • kształtowanie uprzejmości w kontaktach społecznych,
  • rozwijanie ekspresji muzyczno-ruchowej, 
  • poznawanie warzyw,
  • wyrażanie ekspresji plastycznej,
  • ćwiczenia aparatu artykulacyjnego,
  • kształtowanie prawidłowej mowy dziecka.